ניהול תוכנית מכירות

ניהול מכירות זה מקצוע. עיסוק קבוע בתחום ניהול מכירות כדרך חיים אפקטיבית, מהווה נדבך חשוב בהצלחתם של ארגונים ועסקים מצטיינים.

הטובים, המקצועיים והמאומנים – מוכרים הרבה יותר.

אנחנו בבנפיט חברת קידום מכירות, מאמינים שההשקעה באנשי המכירות מביאה לתוצאות! הצורך לשפר את המיומנויות המכירה ואת ניהול המכירות מביא להצלחות ושיפור אחוזי הסגירה.

אנו מאמינים שהצבת מטרות ויעדים לאנשי המכירות כמו גם למנהלי הצוותים, מביא לתוצאות.

 

תוכנית מכירות איכותית מורכבת מ:

  1. מודיעין שטח
  • מתחרים (מוצרים, מחירים)
  • עוצמת התחרות
  • אסטרטגיית המכירה של מתחרים ישירים ועקיפים
  • הפקת לקחים ואסטרטגיית מכירה
  1. תכנון
  • מיפוי והגדרת הפרטים בתוך פלח השוק שהוגדר
  • תכנון הקו לאיש המכירות והכנת תכנית מכירות
  • קביעת היעד הכספי לכל פלח שוק בתכנית המכירות ולכל איש מכירות בהתאם לתכנית השיווקית, בנייה מלמטה למעלה, לפי מוצרים ולקוחות.
  • הגדרת האמצעים הנדרשים + תקציב לצורך ביצוע פעולת המכירה בהתאם ליעדים שהוגדרו.
  • בניית תוכנית פעולה: תכנית המכירות להצגה בפני אנשי המכירות.
  1. ניהול מסחרי
  • מחירים
  • מבצעי קידום מכירות – תכנון וניתוח מול תקציב
  • גיבוש ותכנון אסטרטגיית המו"מ המסחרית מול הלקוחות (החל מלקוח קטן ועד לרשת שיווק)
  • בניית ההצעה המסחרית ללקוח
  1. נראות בנקודות המכירה
  • טכניקות להצגת המוצרים במדף (פלנוגרמות)
  • אביזרי נראות
  • מקסום שטח מדף
  1. ליווי בשטח
  • נוכחות בפגישות עם לקוחות
  • ניתוח ומשוב

ניהול תוכנית מכירות הוא תפקיד למקצוענים, לאלו המכינים תכניות עבודה אסטרטגיות ותכניות מעשיות. לאלו המשתפים את עובדיהם ביעדים ובמטרות, תוך יצירת אווירת שותפות, נאמנות ומחויבות למנהל ולצוות. המנהל חייב לחלק מטלות ומשובים ובהתאם לבצע ישיבות שיווק קבוצתיות לצד פגישות מישוב אישיות, לעקוב ולבחון בצורה מקצועית ויעילה אחר הפעילות בשטח, לדאוג לשמירת מצב הרוח ורמת המוטיבציה של אנשי המכירות ע"י יצירת סביבת עבודה טובה ונעימה ולספק פומביות להצלחה.

תכנון אסטרטגי איכותי, עבודת צוות יעילה וניהול מקצועי של תוכנית מכירות מספקים תוצאות טובות ולאורך זמן.